Fursecuri cu zahar caramelizat (de post)


     Imi place grozav aroma zaharului caramelizat, asa ca de sarbatori l-am intampinat pe Mos si cu astfel de
fursecuri.
  Sunt usor de facut si au avantajul ca le poti realiza cu mult timp inainte, si tin destul de mult daca le patrezi in conditii corespunzatoare (la noi ultimele fursecuri erau bune si dupa 2 saptamani).

Ingrediente:
  • 450 g zahar
  • 250 ml apa
  • 230 g ulei de palmier
  • 80 g miere de salcam
  • 1 kg faina (000) + 50-100 g extra pentru framantat
  • 3 lgt scortisoara macinata
  • 1 lgt pudra de cuisoare
  • 2 lgt bicarbonat de sodiu
  • 1 lg otet
  • 1/2 lgt sare

Cum procedezi:
1. Intr-un vas incapator cerni 1 kg faina si o amesteci cu sarea, pudra de cuisoare, scortisoara si bicarbonat. 
2. Intr-un vas cu fund dublu pui zaharul la caramelizat impreuna cu 100 ml apa. Cand s-a inchis la culoare opresti focul , lasi sa se racoreasca 5 minute apoi adaugi uleiul de palmier si mierea de albine. Amesteci bine.
3. Adaugi amestecul de zahar caramelizat (caldut - eu l-am turnat imediat ce am pus in el uleiul si mierea), deglazeaza vasul cu apa ramasa(150 ml) si cu lingura de otet, si toarna totul peste mixul de faina. Framanti bine, pana cand obtii un aluat ferm, omogen. Daca ti se pare prea lipicios adaugi faina extra pusa la ingrediente putin cate putin, in caz contrar il lasi asa cum e. 
4. Acoperi aluatul si il lasi sa se odihneasca (eu l-am lasat la frigider de seara pana dimineata). 
Incalzesti cuptorul la  200 grade Celsius.
5. Scoti aluatul si il imparti in 8 bucati din care formezi rulouri (ca pentru covrigi). Tai rulourile in bucati de 2-3 cm, si le pui in tava tapetata cu hartie de copt lasand o distanta de 4-5 cm intre ele. 
6. Introduci tava in cuptor pentru 10 - 15 minute. Cand sunt coapte scoti tava din cuptor, le pudrezi cu zahar si le lasi sa se raceasca complet apoi le transferi intr-un recipient etans (eu folosesc cutii metalice). Initial sunt tari, insa in 3-4 zile se inmoaie si devin numai bune. 

Enjoy!











Comentarii