Prajitura desteapta cu caramel


   Tot am zis ca voi incerca prajitura desteapta, inteligenta sau isteata cum ati vrea sa-i ziceti, si in
sfarsit a venit momentul acesta. :) Pe langa faptul ca se prepara incredibil de usor este grozav de gustoasa.

 Am googalit si am citit mai multe retete, m-am oprit la reteta Violetei, si am adaptat-o la ce voiam eu sa obtin. :) Multumesc, Vio!  
   Mno acu' ca mi-am amintit de prajitura, n-am astampar si ma duc la frigider sa mai iau o bucatica ca-i prea buna!
Ingrediente:
  • 5 oua foarte mari  (XL)
  • 90 g zahar
  • 60 g ulei de palmier/unt
  • 120 g caramel 
  • 150 g faina
  • 500 ml lapte
  • un praf sare

 

Cum procedam:

1. Incalzim cuptorul la 190 grade Celsius.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Intr-un vas neaderent punem uleiul de palmier la topit, oprim focul, adaugam caramelul si amestecam pana la omogenizare. 
4. Mixam galbenusurile cu zaharul pana cand se tripleaza in volum si se deschid la culoare.
5. Adaugam amestecul de caramel (reteta caramelului AICI) si ulei de palmier in galbenusurile batute si mixam pana la inglobare. 
6. Separat amestecam faina cu laptele, si inglobam compozitia obtinuta la pasul anterior.
7. Intr-un vas bine degresat mixam albusurile spuma tare cu praful de sare. 
8. Inglobam treptat albusurile in compozitia cu caramel.
9. Turnam compozitia intr-o tava (35x22 cm) tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor pentru 30 minute, raftul din mijloc, treapta coacere uniforma. Stiti ca e gata daca atunci cand o scoateti din cuptor este inchegata, si nu se clatina daca miscati tava. 
10. O lasam sa se raceasca complet, o introducem in frigider si o portionam inainte de a o consuma.

S-aveti pofta! 




























 























Comentarii

  1. Minunata varianta cu caramel, cu siguranta voi incerca si eu aceasta combinatie! Arata minunat si ma bucur foarte mult ca ai incercat-o!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ma bucur mult ca iti place!
      Noi am devorat-o imediat, si abia astept sa fac din nou. :)

      Ștergere
  2. Cred ca va trebui sa incerc si eu desteapta asta.Bravo

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.