Prajitura cu crema de visine

   Dragii mei, va prezint una din prajiturile nenumarate facute in vara asta. Ce-i drept acum nu mai gasiti
visine proaspete, insa puteti folosi visine congelate. :)
   Se vede cumva ca-i facuta la tara, la ai mei? :)) Nu de alta, da' am plecat in vacanta cu "capu-n traista" :)) si nu mi-am luat cine stie ce scule cu mine. 


Blat 
  • 6 oua medii (de la gaini de tara am folosit eu)
  • 160 g zahar
  • 30 g ulei
  • 100 g faina
  • 25 g cacao
 Crema
  • 275 g visine (fara samburi)
  • 100 g zahar
  • 200 g smantana lichida 30%grasime
  • 5 g gelatina
  • 25 ml apa
  • 20 g iaurt
Glazura
  • 150 g ciocolata amaruie
  • 150 g smantana lichida 30%grasime
 Pentru insiropat:
  • 3 lg sirop concentrat de visine amestecat cu 5 linguri de apa plata


Cum procedezi:
  Blat:
1. Preincalzeste cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Separa albusurile de  galbenusuri.
3. Mixeaza galbenusurile cu 60 g zahar pana cand formeaza spuma si se deschid la culoare. Adauga uleiul si mixeaza un minut.
4. Separat mixeaza albusurile spuma cu praful de sare. Adauga zaharul (100 g) si mixeaza pana cand spuma formata este densa si lucioasa, iar zaharul este complet dizolvat.
5. Amesteca galbenusurile cu albusurile spuma prin 2-3 miscari circulare.
6. Amesteca faina cu cacaoa, si cerne mixul in compozitie. Inglobeaza-l usor cu o spatula, prin miscari circulare, de sus in jos.
7. Toarna compozitia intr-o tava (24 cm diametru) tapetata cu hartie de copt si introdu in cuptor pentru 30-35 minute, sau pana trece testul scobitorii.
8. Scoate din cuptor si lasa sa se raceasca complet apoi taie blatul in doua pe orizontala.

   Crema:
1. Pune visinele impreuna cu 80g de zahar intr-o cratita cu fund dublu, la foc potrivit. Amesteca din cand in cand si tine pe foc pana cand siropul format se ingroasa (vreo 10 minute, depinde de aragaz;).  Cand s-a ingrosat, pune cratita intr-o alta cratita cu apa rece sa grabesti procesul de racire.
2. Hidrateazi gelatina in apa sio  dizolvi pe baie de aburi.
3. Mixeaza smantana lichida rece cu 20g zahar pana cand creste in volum si devine aerata. Adauga visinele scazute, iaurtul si gelatina dizolvata si mixeaza pana la incorporarea totala a acestora.
   Glazura:
   Pune ciocolata rupta in bucati/taiata impreuna cu 100g smantana lichida intr-o cratita cu fund dublu, la foc mic, invarte pana cand se topeste ciocolata. Opreste focul, adauga restul de smantana lichida si amesteca bine. Gasesti imagini AICI

    Asamblare:
  Pune o felie de blat pe un platou, insiropeaz-o, pune crema si acopera cu cealalta felie de blat pe care o vei insiropa. Glazureaza prajitura si introdu-o la frigider pentru 2-3 ore (o sa vedeti la sectiune ca noi n-am avut atata rabdare :).

S-aveti pofta!
Nota: - uleiul l-am notat cu grame si nu mililitri, deoarece l-am cantarit.
         -  poti folosi fructe congelate.


                           Hmmm, o fi ciocolata? :) Ia sa testez putin. :))




Comentarii

  1. Que corte tan maravilloso tiene por favor!!!!!
    Y sí, se buscan las cerezas o mermelada de cerezas de antes porque tiene que estar riquísima.
    Besazos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca nu mai ai tort,ma multumesc si cu dulceata :))))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.