Tort cu crema de capsune si mascarpone



   Salutare, dragii mei. Iata ca revin in mediul virtual dupa o perioada destul de mare de absenta. A fost
o vacanta luuunga cu bune si cu rele care mi-as fi dorit sa mai tina macar pe-atat. :D
    Nu o sa va plictisesc cu povestiri din vacanta, insa am sa va invit la o feliuta de tort. Acesta s-a vrut a fi o naveta spatiala, fiindca asa mi-a cerut fii-miu, dar seamana mai mult cu un vapor... :)))


Blat 1:
  • 8oua medii (de tara am folosit eu)
  • 240 g zahar
  • 150 g faina de grau
  • 50 g cacao
  • 5 g praf de copt (optional)
  • un praf sare
Blat 2:
  • 5 oua medii (de tara)
  • 180 g zahar
  • 70 g faina
  • 30 g cacao
  • 1/2 lgt praf de copt(optional)
  • un praf sare
Mousse de capsune
  • 700 g capsune
  • 300 g zahar
  • 1000 g smantana lichida (30% grasime/ Pilos am folosit eu)
  • 30g gelatina granule (Dr. Oetker)
 Crema de mascarpone:
  • 560 g mascarpone
  • 400 g smantana lichida (30% grasime, Pilos)
  • 70g zahar

Sirop:
  • 70 ml sirop concentrat de capsune
  • 80 ml apa plata
Crema mascapone
  • 500 g mascarpone
  • 400 g smantana lichida  (30%grasime)
  • 80 g zahar
Decor:
  • marshmallows imbracate in ciocolata
  • cirese
  • fragute
  • ciocolata topita

Cum procedezi:

Blat 1
1. Preincalzeste  cuptorul la 180 grade Celsius.
2. Separa albusurile de galbenusuri.
3. Mixeaza galbenusurile cu 100g zahar pana cand isi tripleaza volumul si se deschid la culoare. Adauga 50 ml ulei si mixeaza pana la incorporarea acestuia.
4. Mixeaza albusurile spuma cu un praf de sare, apoi adauga restul de zahar (in doua transe) si mixeaza pana cand spuma formata este ferma si lucioasa.
5. Amesteca albusurile cu gabenusurile cu o spatula prin 2-3 miscari fine.
6. Amesteca faina cu cacaoa si cu praful de copt. Cerne amestecul in compozitie, inglobandu-l in 2-3 transe cu o spatula, prin miscari circulare de sus in jos.
7. Tapeteaza o tava dreptunghiulara (33x22 cm) cu hartie de copt, toarna compozitia si introdu la cuptor pentru 30 minute. Fa testul scobitorii pentru a te asigura ca e copt.
Blat2:
   Pentru preparare procedezi ca si la blatul 1, diferind doar cantitatatea de zahar cu care vei mixa galbenusurile 60g, iar albusurile cu 120 g.
  Folosesti tava cu aceeasi dimensiune ca si la blatul 1, iar timpul de coacere il setezi  la 20 minute.

Mousse de capsune:
1. Intr-o cratita non-aderenta pune capsunele impreuna cu 250g zahar, amesteca bine. Din momentul in care incepe sa fiarba lasa 25 de minute pe foc mediu, iar in ultimele 5 minute mai adaugi 50 g zahar. Trebuie sa obtii o compozitie groasa ca un gem. Lasa capsunele sa se raceasca complet inainte de a le folosi (ca sa se raceasca mai repede pun vasul intr-un alt vas cu apa rece).
ATENTIE! Restul pasilor ii veti urma cand aveti blaturile gata de asamblare fiindca altfel crema se va intari.
2. Hidrateazi gelatina 10 minute in 200 g smantana lichida, apoi o dizolvi pe baie de abur si o lasi sa se raceasca 2-3 minute inainte de a o pune in frisca.
3. Mixeaza 800 g smantana lichida pana cand capata volum si consitenta.  Adauga gemul de capsune obtinut la pasul 1, gelatina dizolvata si mixeaza pana la incorporarea totala a acestora.

Crema mascarpone:
 !!!!Aceasta o vei prepara cand tortul este gata asamblat.
  Mixeaza smantana lichida cu zahar pana cand creste in volum si capata consistenta, adauga apoi mascarponele si mixeaza pana la inglobarea totala a acestuia.

Asamblare:
1. Croieste un sablon dintr-o foaie A4, realizand un triunghi la unul din capete. Taie marginile blaturilor.
2. Taie primul blat in 3 pe orizontala, apoi decupeaza-l dupa sablon.
3. Creeaza un sablon mai mic pentru al doilea blat. Taie blatul  in doua (la jumatatea laturilor lungi ale dreptunghiului), apoi feliaza fiecare bucata in 2 si decupeaza dupa sablon (ideal ar fi ca atunci cand montezi tortul sa-i faci partea de sus putin tesita, eu m-am grabit sa-l imbrac si nu mi-am dat seama ca nu l-am).
4. Insiropeaza prima foaie de blat, intinde crema (~300g/fiecare strat) si continua pana cand termini feliile primului blat. Unge si colturile (marcate in fotografie "A") cu crema si ataseaza-le blatului mare ca in imagine.
5. In spatiul in care vei pune al doilea blat introdu niste paie de suc (3-4 bucati de pai) taiate la nivelul primului blat. Acestea au rol de sustinere. Pune 2-3 linguri de crema pe blatul mare (in locul in care vei monta al doilea blat) si pune prima felie de la blatul  mic,  insiropeaz-o, pune 3-4 lg de crema, pune apoi a doua felie, insiropeaza-o si unge-o cu crema si continua cu a treia + insiropata + unsa cu crema, apoi incheie cu ultima felie pe care o vei insoiropa.
6. Introdu tortul in frigider pentru minim 4 ore (recomand totusi de pe o zi pe alta - 12 ore).
7. Scoate tortul din frigider si imbraca-l in crema de mascarpone. Ca sa o intinzi cat mai uniform, foloseste un/o cutit/spatula incalzit(a) (il inmoi in apa fierbinte si il stergi cu un servetel inainte de fiecare utilizare ). Monteaza bezelele in spate, ca si reactoare, si introdu in frigider min 2 ore.

8. Decoreaza cu cirese si fragute, sau cu ce ai la indemana. :)



 Nota: poate vi se pare complicat de realizat, insa va asigur ca e foarte simplu. 

P.S. Mi-a venit greu sa ma apuc de scris. Pur si simplu nu-mi gasesc cuvintele asa usor nu ca m-as pricepe, sper insa sa-mi intru in ritm de curand.  


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.