Prajitura cu banane si ciocolata (de post)


   Dragilor a venit weekend-ul si eu n-am apucat sa postez mare lucru saptamana aceasta... Acest
desert l-am facut sambata trecuta si a fost "rontzait" imediat de veveritele mele. :)  E usor de facut si are un blat umed ciocolatos. Love it! <3
Ingrediente:
 Blat
  • 5 banane (550 g fara coaja)
  • 300 g ciocolata amaruie
  • 280 g faina
  • 75 ml apa minerala carbogazoasa
  • 2 lg ulei
  • 1 lgt rasa praf de copt (optional)
Umplutura (optional)
  • 250 g gem de prune
 Glazura:
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 3 lg ulei
  Decor:
  • 60 g zahar tos
  • 1/8 lgt otet/zeama de lamaie

Cum procedam:
  Blat 
1. Preincalzim cuptorul la 170 grade celsius.
2. Topim ciocolata pe bain marie.
3. Cu ajutorul unui mixer vertical pasam bananele.
4. Punem peste banane ciocolata topita si mixam bine. 
5. Adaugam apa minerala si uleiul si mixam. Punem apoi faina amestecata cu praful de copt cernuta si mixam bine, sa nu se formeze cocoloase.
6. Punem compozitia intr-o forma tapetata cu hartie de copt (24 cm) si introducem in cuptor pentru 30 minute, sau pana cand trece testul scobitorii. 
7. Dupa ce s-a copt, scoatem prajitura la racit.
8. O taiem in doua, punem gemul intre straturi si deasupra glazura.
9. Glazura o preparam punand ciocolata la topit la bain marie. Adaugam uleiul si omogenizam bine.
10. Pentru decor punem zaharul impreuna cu otetul intr-o cratita non aderenta la caramelizat. Lasam la foc mic fara sa amestecam pana cand se topeste complet. Oprim focul si amestecam in cratita. 




11. Intr-un vas larg punem o hartie de copt. Luam o furculita, o bagam in caramel si o fluturam deasupra vasului cu hartie de copt. Repetam procesul pana cand terminam zaharul caramelizat. Rulam firisoarele obtinute si decoram prajitura cu ele.
  Nota!
1. Ciocolata amaruie este de post, verificati totusi ingredientele pentru siguranta.
2. Puteti renunta la gemul de prune daca nu va e pe plac.











Comentarii

  1. De cand ciocolata este de post?


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dintotdeauna! Ciocolata amaruie cu procentaj mare de cacao este de post. Ca sa va convingeti cititi ingredientele.

      Ștergere
  2. Impresionante y delicioso quedó.
    Besazos.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scumpa mea, esti geniala !!!!!!I Imi tropaie papilele gustative si nu-mi pot lua privirile de la ornament. Musai , trebuie maine sa-mi fac timp pt a-l incerca, desi mi se pare cam greu de executat. Spune-mi, te rog, rezista mai multe zile pe un tort? Pupicei dulci si sarbatori fericite! ERIKA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erika, multumesc pentru cuvintele frumoase!
      Nu e greu deloc, dar necesita atentie. Din pacate ornamentul nu rezista mai multe zile, nici macar mai multe ore... De aceea recomand sa il faci chiar inainte de a-l servi (cu 20-30minute), fiindca in contact cu umezeala se topeste.

      Ștergere
  4. Ce pacat!!!!!!!!!!!! Dar tot il voi incerca pana-n sarbatori.... Pupicei! ERIKA

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.