Sarmale in foi de varza murata






   Am cotrobait prin articolele nepublicate sa-mi fie rusine ca-s de la Craciunul trecut si am dat de
sarmalutele acestea. E imposibil sa nu repet experienta (sper doar ca anul acesta sa nu mai stric robotul cum am facut in 2012, cand le-am facut pe acestea :">) va zic ca sunt senzationale si merita tot efortul. Din nou am facut sarmalute dupa reteta mamei, asa ca mama sa traiasca. :) Voi reveni cu poze fresh cand le voi reface findca acestea sunt cam hâde. :)



   Ingrediente:
  • 510 g morcov curatat
  • 680 g ceapa curatata
  • 150 ml ulei
  • 100 g pasta de tomate
  • 50 ml apa
  • 700 g varza cruda
  • 630 g  muschi de porc tocat
  • 550 g carne de porc afumata (taiata cuburi de 0.8 -1 cm)
  • 500 g orez
  • 100 g gris din grau
  • 2 lg pasta de tomate
  • 20 g marar tocat
  • 20 g patrunjel tocat
  • ............
  • frunze de varza murata/proaspata
110 - 120 sarmalute

   Cum procedam:
1. Dam separat ceapa, morcovii si varza cruda prin robot.
2. Intr-un vas incingem uleiul, punem ceapa, cand devine translucida adaugam morcovul si pasta de tomate. Mai lasam pe foc 5-8 minute amestecand o data la doua minute.
3. Varza cruda tocata o frecam cu o jumatate de lingurita de sare. Dupa 10 minute o stoarcem si o punem intr-un vas alaturi de legumele calite. 
4. Peste acestea punem, carnea tocata, carnea afumata, orezul, grisul, patrunjelul, mararul, sare si piper si amestecam compozitia bine.
5. Intindem frunza de varza pe palma, punem o lingura de compozitie in marginea dinspre interiorul palmei a frunzei, impaturim capetele astfel incat sa acoperim compozitia. Rulam apoi spre varful palmei formand un cilindru. La final apasam cu grija capetele.
6. Asezam sarmalutele concentric intr-un vas ceramic pe niste frunze, le acoperim cu apa calduta, punem cateva frunze de varza deasupra si capacul si le bagam in cuptor la fiert cca 3-4 ore la foc potrivit.

 Nota!
1. Cand asezati sarmalutele nu umpleti oala, ci lasati cam 1/4 liber.
2. Puteti folosi frunze de varza proaspata sau frunze de vita de vie, cu conditia sa le opariti putin (2-3 min cele de varza, 1 minut cele de vie).
 


















Comentarii

  1. tu fata,ce pofta mi-ai facut.....trebuie sa fac si eu.Dupa ce am citit reteta, nu cred ca mai am rabdare pana la craciun :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi ploua in gura!
    Dupa mine, asta-i mincare adevarata, restul sint fitze.
    :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarmalute cu varza murata am facut si eu ieri dar de post...Tare bune mai sunt!

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum am oprit focul la sarmalute , dar cu frunza de potbal , ca varza nu-i murata inca .
    Astea-s hade ?:)):)):)) moldoveanca hatra :d

    RăspundețiȘtergere
  5. doar ce am vazut poza si deja mi-a facut o poftaaaa mareeee, o reteta chiar ca la mama acasa si sanatoasa :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.