Prajitura cu nuca si crema de mascarpone

  Prajiturica aceasta am facut-o de Craciun pentru cineva special. Dar, stiti si voi proverbul ca "nu-i pentru cine se pregateste, ci pentru cine se nimereste" asa ca am ajuns cu ea la alte persoane, tot speciale, din viata mea - parintii mei - care au adorat-o imediat ce au vazut-o, nemaivorbind dupa ce au si gustat-o :P Asa ca daca lor le-a placut, noua ne-a placut, m-am gandit v-ar placea si voua!

    Ingrediente:

    Blat:
  • 4 oua (XXL)
  • 210 g zahar tos
  • 200 g nuca macinata
  • 150 g faina de grau
  • coaja de la o portocala
  • un praf de sare

    Sirop:
  • 1 lg sirop de tei + 150 ml apa plata

    Glazura:
  • 300 g zahar
  • 200 ml apa
  • 2 lg miere poliflora
  • 3 lg cacao

    Crema:
  • 125 g mascarpone
  • 1 lg zahar 
  • 250 ml smantana pentru frisca

Cum procedam:

  Blat
1. Preincalzim cuptorul la 190°C.
2. Separam albusurile de galbenusuri.
3. Batem albusurile spuma cu un praf de sare si 160 g zahar.
4. Mixam gabenusurile cu   restul de zahar, pana cand acesta se dizolva aproape complet, iar galbenusurile isi maresc volumul considerbil.
5. Amestecam galbenusurile batute cu albusurile spuma cu ajutorul unei spatule.
6. Incorporam in compozitie, usor, cu o spatula, nuca macinata, faina si coaja de portocala.
7. Punem compozitia intr-o tava (32 x 22 cm) tapetata cu hartie de copt si introducem in cuptor timp de 30-40 minute. Faceti testul scobitorii, daca iese curata inseamna ca blatul e copt. 

  Crema: 
1. Batem 200 ml de smantana pana cand capata volum.
2. Amestecam 50 ml de smantana cu mascarponele, apoi incorporam in frisca mixand pana la omogenizare.
  Glazura:
 Pentru glazura am folosit reteta Gabytzei, careia ii multumesc!
1. Punem zaharul impreuna cu apa intr-un vas non-aderent, pe foc potrivit. Invartim pana la dizolvarea zaharului.
2. Din momentul in care zaharul este complet dizolvat mai lasam pe foc 10 minute, avand grija sa curatam peretii vasului cu o pensula inmuiata in apa pentru a evita cristalizarea.
3. Adaugam apoi mierea si mai lasam pe foc inca 7 minute.
4. Oprim focul, punem cacaua si omogenizam.
5. Lasam la racorit 3-5 min, apoi amestecam energic cu o lingura de lemn, intr-un singur sens.
 Cu cat se raceste mai mult cu atat va fi mai greu de lucrat cu aceasta compozitie, asa ca va trebui sa o puneti pe prajitura cat este inca maleabila.

   Asamblare:
1. Taiem prajitura in patrate.
2. Insiropam fiecare patratel.
3. Punem bucatile pe un gratar, apoi punem glazura pe fiecare si lasam sa se intareasca.
4. Crema de mascarpone o punem intr-un posh si ornam fiecare prajiturica.


Nota: e putin cam dulce, dar daca vreti un gust dulce moderat puteti reduce cantitaatea de zahar din blat la 150 g

   Bon Appetit!




Comentarii

  1. Yummm! Ce deliciu! Imi place ca ai insiropat blatul cu sirop de tei. Cred ca merge foarte bine cu nucile si cu glazura de cacao. Facem schimb?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare as manca si eu o bucatica, asta cu toate ca m-am cam speriat cand m-am urcat pe cantar :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu m-am speriat putin :)) dar din pacate dulciurile nu le pot refuza :)

      Ștergere
  3. Ador prajiturile cu nuca,a ta tare buna trebuie sa mai fie!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare bine arata prajitura! Cred ca parintii s-au bucurat tare mult de ea!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare frumusele sunt patratelele astea! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Nice post. I was checking continuously this blog and I am
    impressed! Very helpful info particularly the last
    part :) I care for such info much. I was looking for this
    certain information for a very long time. Thank you and best of luck.
    My site :: buy Followers For Twitter

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte apetisanta si arata super. Cum sa refuzi asa ceva!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.