Dulceata de pere



   Duminica am mers in vizita la Tusi. Si credeti ca am plecat cu mana goala de la dansa?! Ei bine nu, ne-a dat 2 sacose de pere delicioase. Am decis sa profit de aceste minunatii si sa fac un picut de dulceata. A iesit nemaipomenita, numai buna de pus pe clatite la iarna!

Ingrediente:
  • 2 kg pere
  • 1 kg zahar
  • 200 ml apa
  • zeama de la o lamaie

Cum procedam:
1. Spalam si curatam perele de coaja si samburi.
2. Amestecam apa cu zaharul si cu zeama de lamaie si punem oala pe foc potrivit pana cand siropul se incheaga si scade la 1/2 din cantitatea initiala.
3. Pana cand se incheaga siropul taiem perele cuburi de 0.5 - 1 cm. Le punem in siropul inchegat si mai lasam pe foc 30-45 min, amestecand din cand in cand. Faceti testul pe o farfurie refrigerata, daca nu s-a inchegat inca mai lasati pe foc.
4. Puneti ducleata fierbinte inn borcane sterilizate, puneti capacul si intoarceti borcanele cu fundul in sus pentru 2 min. Dupa timpul precizat le intoarceti in pozitie normala si le acoperiti cu un prosop sau cu o patura.
 Nota!
 Dupa ce am facut dulceata am aflat de la Tusi ca la 1 kg de zahar se pun 4 kg de pere :) A mea a iesit putin cam prea dulce, dar tura urmatoare am sa iau in considerare sfatul matusii. :D

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Salutare! Iti multumesc pentru vizita! Comentariile sunt bine-venite. Daca te-au inspirat preparatele de pe acest blog te invit sa-mi trimiti o fotografie intr-un mesaj pe pagina de facebook a blogului (Biochimist la cratita) ori intr-un e-mail la biochimistlacratita@gmail.com.